reklama

Tatrabanka- najlepší idú za nami...II

Patrím medzi ľudí, ktorí neradi menia svoje zvyklosti. Preto aj o zmene banky neuvažujem každý deň. Bol som klientom Tatrabanky dlhých 14 rokov. V podstate som bol so službami tejto banky spokojný. Páčilo sa mi, že banka bola progresívna v oblasti internetbankingu, páčil sa mi mladý a ochotný personál tejto banky. Hoci poplatky za vedenie účtu v tejto banke neboli nikdy nízke a poskytované úroky tejto banky patrili stále medzi najnižšie, na túto banku som si zvykol a neplánoval som jej zmenu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Moje prvé pochybnosti nastali zhruba pred rokom, keď Tatrabanka spoplatnila nad rámec balíka služieb papierový výpis z účtu. Papierový výpis z účtu mi síce nechýbal a ani nechýba, ale ide o princíp, že klient by mal mať nárok na výpis z účtu v podobe, ktorá mu je najvýhodnejšia, a to v rámci balíka ako základnú službu banky klientovi. http://jaroslavliptak.blog.sme.sk/c/321551/Tatrabanka-najlepsi-idu-za-nami.html

Ďalšie nepríjemné prekvapenie však prišlo spolu s výpisom z účtu za december. V ňom ma banka oboznámila o zmene sadzobníka poplatkov od 28.2.2014. A zmena to bola radikálna. Zvýšenie poplatkov za balík služieb o 40% z 5€ na 7€ za mesiac, pričom možnosti zliav z tohto poplatku sa rapídne znížili. Myslím si, že Tatrabanka to týmto zvýšením prehnala. Banka síce obhajuje svoj postup rôznymi inováciami, no nemyslím si, že dôležitosť týchto inovácií pre klienta zodpovedá štyridsaťpercentnému zvýšeniu poplatkov. Preto som sa definitívne rozhodol po 14 rokoch zmeniť banku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako laik v oblasti ekonomiky si myslím, že hlavným zdrojom zisku banky by nemali byť poplatky klientov za vedenie účtu a účtovné operácie, ale schopnosť banky úspešne investovať prostriedky, ktoré jej požičali klienti a tým si vytvárať zisk. Na Slovensku je to zrejme naopak a banky žijú jedine z poplatkov svojich klientov. Asi to svedčí o schopnostiach našich bankárov. Neviem pochopiť, prečo v situácii ak klient požičia banke svoje peniaze, tak za požičanie dostane úrok (od 0,01-0.6% p.a.) a aj tento úrok zväčša vráti banke v poplatkoch za používanie účtu, na druhej strane ak banka požičia klientovi peniaze, pýta si od neho niekoľkonásobne vyššie úroky a navyše aj rôzne ďalšie poplatky. Prečo taký nehorázny rozdiel?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čerešnička na záver. Hoci Tatrabanka nemá poplatok za zrušenie bežného účtu, ani tu nepríde skrátka. Aj tento úkon si ošetrila v sadzobníku poplatkov. Klient, ktorý požiada o zrušenie svojho bežného účtu (hoci aj v posledný deň mesiaca), stráca nárok na balík služieb, ktorý využíval pri svojom bežnom účte. Teda banka mu naúčtuje poplatok za vedenie účtu a za všetky transakcie, ktoré klient za posledný mesiac vykonal.

Poučenie na záver? Tatrabanke nikto cez rozum neprejde. Iba ten, kto z nej včas odíde.

Tatrabanka - najlepší idú za nami....... Ja už nie.

Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Minds are like parachutes. They only function when they are open. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu