reklama

Rozhovor s majstrami SR v hokeji Radkom Deylom a Tomášom Halászom

Nedávno našu školu (Obchodná akadémia Watsonova 61, Košice) navštívili majstri SR v ľadovom hokeji, hokejisti HC Košice, a zároveň naši bývalí študenti Radek Deyl a Tomáš Halász. Položili sme im niekoľko otázok. S ich súhlasom rozhovor zverejňujem aj na svojom blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

1. Kedy a prečo ste začali s hokejom?

Radek

S hokejom som začal v šiestich rokoch, kvôli mojej hyperaktivite. Rodičia ma museli zamestnať, lebo už so mnou nevedeli vydržať, a tak ma zobrali na hokejový štadión, kde som už ostal :)

Tomáš

S hokejom som začal až v dvanástich rokoch, lebo dovtedy som hrával futbal. Síce je pravda, že hokej bol mojou srdcovkou od začiatku, dal som sa na futbal a následný prechod neľutujem. Začal som s ním asi preto, lebo môj starší brat hrával a ja som bol stále na zimáku a veľmi sa mi to páčilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Je jednoduché stať sa vrcholovým športovcom?

Radek

Nič nie je jednoduché. Už vôbec nie v športe. Nikto Vám nič nedá zadarmo a všetko musíte dosiahnúť tvrdou, poctivou a cieľavedomou prácou.

 Tomáš

Veľa ľudí si myslí, že áno. Myslia si, že keď robíme to, čo nás baví, tak je to super. No treba sa pozrieť aj na iné veci, ako napríklad minimálny voľný čas, a to už od detstva, dodržiavanie životosprávy a iné zákazy. Treba mať na to pevnú psychiku a výdrž.

3. HC Košice patrí medzi naše najúspešnejšie tímy. Prečo je tomu tak?

Radek

Hlavnou príčinou úspechu je hlavný sponzor USS. Pokiaľ sú peniaze, všetko je ľahšie. Samozrejme k tomu patria takisto ľudia, ktorí sa rozumejú do toho, čo robia. Je to špičkový profesionálny klub.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tomáš

Je to tým, že ak hráte v Košiciach, tak sa nemusíte starať o nič iné ako len o hokej. Sú tu vynikajúce podmienky a peniaze sú načas, zatiaľ čo v iných kluboch majú s týmito vecami veľké problémy. Tu sa odzrkadľuje, že ak sa klub správa maximálne profesionálne, tak sa dostavia aj výsledky.

4. Aká atmosféra vládla v mužstve počas celej sezóny?

Radek

Naše mužstvo bolo výborne poskladané. Skĺbenie mladosti a skúsenosti bolo výborné. Fakt sa zišla skvelá partia hokejistov a hlavne ľudí. A to nevravím iba ja, ale aj ostatní hráči, ktorí už majú odohrané oveľa viac ako ja.

 Tomáš

Ja osobne som takú partiu ešte nezažil. Boli sme naozaj ako jedna duša a to bol základ úspechu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 5. Za posledné roky si získal s mužstvom HC Košice 3 tituly majstra SR. Ktorý titul si ceníš viac?

 Radek

Ten posledný si cením najviac, pretože som cítil, že patrím už plnou mierou do kolektívu HC a dokázal som tomu mužstvu aj pomôcť.

 6. Patrí titul majstra SR medzi Tvoje najväčšie úspechy?

 Tomáš

Určite áno, na Slovensku je to v podstate vrchol. Je pravda, že mojím cieľom je ho získať aj v pozícii prvého brankára, ale tieto tituly si nesmierne cením. Za veľký úspech považujem ešte aj štart na MS do 20 rokov.

7. Ako ste oslávili majstrovský titul?

Radek

Takéto veci sa oslavujú poriadne. Zaslúžili sme si to, a tak aj oslavy boli veľkolepé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tomáš

Tak ja osobne som oslavoval asi týzdeň, možno s jednodňovou prestávkou, boli to krásne dni a dúfam, že si to ešte zopakujem.

8. Čo pre Vás znamená reprezentácia?

Radek

Reprezentovať SR je veľká česť. Ja som mal ešte to šťastie, že som sedel v jednej kabíne s hráčmi ako Demitra, Lintner, Stumpel a mnoho ďalších. Bol to pre mňa obrovský zažitok.

 Tomáš

Veľmi rád by som sa tam dostal a reprezentoval krajinu. Zatiaľ sa touto otázkou nezapodievam, ale snáď sa tam niekedy dostanem.

9. Sledovali ste MS 2011 v ľadovom hokeji? Ktoré zápasy ste videli naživo? Kto Vás zaujal najviac na MS ?

Radek

Samozrejme, domáci šampionáť som sledoval. No nie som zarytým divákom. Naživo som videl zápas Kanada - USA a USA - Švajčiarsko. Rád sledujem mladých hráčov, proti ktorým som hrával. Či už to boli chalani z Kanady alebo Švédska. Tešil ma pohľad najmä na švédsku hru.

 Tomáš

MS some nesledoval úplne detailne, ale prehľad som mal. Navštívil som 2 zápasy, a to konkrétne USA-Kanada a USA-Švajčiarsko. Sledoval som najmä výkony brankárov a veľmi ma zaujal Fasth zo Švédska a Pavelec z Čiech.

10. Čím si vysvetľujete neúspech slovenskej reprezentácie na MS 2011?

Radek

Možno iba zlé načasovanie formy.

 Tomáš

Veľa ľudí kritizuje to, že nám tam chýbali mladí hráči a ja sa s týmto názorom stotožňujem. Mali sme tam poslať aspoň jeden útok mladých chlapcov. No je pravda, kebyže sa tam pošle ten útok mladých a skončili by rovnako, každý by nadával, že čo nebrali starých.

11. Aké sú Vaše ambície do budúcna?

Radek

Vyhrať sa v Košiciach. Ešte by som tu mal ostať dva roky. Absolvovať čo najviac reprezentačných zrazov a vyskúšať Európu. Láka ma švédska elitserien. No je to len hudba budúcnosti.

 Tomáš

Teraz je mojím cieľom vybudovať si pozíciu jednotky v Košiciach a veľmi rád by som si zahral kvalitnú zahraničnú ligu.

12. Akú úlohu vo Vašom živote hrá vzdelanie?

Radek

Vzdelanie je v dnešnom svete dôležitá vec, a preto aj naďalej študujem na vysokej škole.

 Tomáš

Pre mňa veľkú. Hokejistov hneď škatuľkujú, že sú hlúpi, a to ma vie veľmi nahnevať.

13. Prečo ste sa rozhodli študovať na OA Watsonova? Ako hodnotíte toto rozhodnutie s odstupom času?

Radek

Táto voľba bola pre mňa tou najlepšou.. Fakt to bolo veľmi dobré rozhodnutie v mojom živote. A s Tomášom sme šli na OA najmä kvôli dievčatám :)

 Tomáš

Nechcel som ísť na gymnázium, lebo som sa už nechcel učiť predmety, ktoré ma nebavili a vyskúšať niečo nové a osobne to neľutujem, asi by som tak urobil znovu.

14. Ako trávite svoj voľný čas?

Radek

Keď sa naskytne nejaká voľná chvíľka, tak sa snažím využiť kamarátov. Poprípade nejaký doplnkový šport ako tenis, stolný tenis či futbal.

 Tomáš

Je pravda, že veľa ho nie je, cez sezónu, len kino, kávička so spoluhráčmi a niekedy turnaj na playstation a odkedy som si našiel priateľku, trávim veľa času s ňou.

Za odpovede Vám ďakuje a veľa úspechov v ďalšom živote Vám želá Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Minds are like parachutes. They only function when they are open. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu