reklama

Rozhovor s Veronikou Cmárovou, medailistkou z MS v kickboxe 2013

Dovoľte, aby som Vám predstavil Veroniku Cmárovú, bronzovú medailistku z MS v kickoboxe, ktoré sa konali v decmbri 2013 v Turecku, a zároveň študentku 4.E triedy na Obchodnej akadémii Watsonova 61 v Košiciach. Veronoka poskytla krátky rozhovor pre Noviny Obchodnej akadémie a súhlasila s jeho zverejnením na blogu. Veronika je členkou Tatran Prešov Kickboxing klub Košice. Na Majstrovstvách sveta juniorov a kadetov, ktoré sa konali v septembri 2012 v Bratislave, obsadila v kategórii full contact junioriek do 65 kg v silnej konkurencii vynikajúcu druhú priečku. Jej ďalšími úspechmi  sú štvrťfinále na Majstrovstvách Európy seniorov a dve tretie miesta v kategórii full contact a light contact na Svetových pohároch v Innsbrucku a Szegede. Veronika bola medzi nádejami v roku 2012 ocenená ako športová osobnosť Košíc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

1.Kedy a prečo si sa rozhodla pre tento netradičný a málo známy šport?

- Pre tento šport som sa rozhodla v prvom ročníku na strednej škole. Dostala som sa k nemu cez sestru, ktorá sa mu už istú dobu venovala.

2.Čo vravia rodičia a Tvoji známi na tento Tvoj výber športu?

- Rodičia boli zo začiatku prekvapení, teraz to už berú, ako to je, tešia sa spolu s nami. Priatelia a známi nás obdivujú a podporujú.

3.Ako často mávaš tréningy?

- Tréningy mám každý deň po škole, počas prípravy na dôležitý turnaj mávam tréningy dvakrát do dňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4.Ktorý svoj doterajší športový úspech považuješ za na najdôležitejší?

- Pre mňa najdôležitejší úspech zatiaľ je druhé miesto na juniorských majstrovstvách sveta v roku 2012. Dúfam, že v budúcnosti to dotiahnem aj na prvé miesto, aj keď v seniorských kategóriách je to už o niečo ťažšie.

5.Kickboxing je individuálny šport. Podporujete sa však navzájom na medzinárodných podujatiach ako sú majstrovstvá sveta? Je pre Teba tímová podpora dôležitá?

- Tímová podpora je veľmi potrebná hlavne pri dôležitých zápasoch, kde niekedy o víťazovi rozhoduje rozdiel jedného bodu. Keď počujem, ako ma podporujú moji spolubojovníci, dáva mi to druhý dych, aby som ďalej naplno pokračovala a nedala súperke žiadnu šancu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6.Aké sú Tvoje športové ciele do budúcnosti?

- Nestanovila som si žiadne vysoké ciele, tento šport robím, pretože ma baví, vypĺňa mi voľný čas a udržuje ma vo fyzickej kondícií a prípadné výhry potešia a povzbudzujú do ďalšieho boja.

7.V posledných rokoch sa mnohé nové športy zaradili medzi olympijské. Privítala by si, ak by sa kickboxing stal olympijským športom?

- Tak ako každý športovec aj ja by som si priala reprezentovať svoju krajinu pod piatimi kruhmi ale zatiaľ je to len v štádiu úvah.

8.Ako dokážeš skĺbiť školu a šport? Máš individuálny študijný plán?

- Zatiaľ som to vždy zvládala aj keď niekedy na úkor toho, že som musela obmedziť stretnutia s priateľmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

9.Vychádza Ti škola, pedagógovia, spolužiaci v ústrety pri zvládaní školských a športových povinností?

- Moja triedna profesorka mi vychádza v ústrety, veľmi ma v tom podporuje a teší sa z každého môjho úspechu so mnou. U ostatných profesorov je to veľmi individuálne. Čo sa týka spolužiakov, tí ma tiež podporujú a niekedy mi aj v dobrom závidia, kam všade sa cez šport dostanem.

10.Onedlho Ťa čakajú na našej škole maturitné skúšky. Prečo si sa rozhodla študovať na Obchodnej akadémii Watsonova 61 Košice?

- Pre túto školu som sa rozhodla preto, lebo po jej skončení mám možnosť realizovať sa v odvetví, ktoré ma zaujíma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

11.Ktoré predmety sú Tvoje obľúbené a ktoré by si najradšej nemala?

- K mojím obľúbeným predmetom patrí účtovníctvo, ekonomika a informatika. Predmety, ktoré mi menej sadli, sú makroekonómia, hospodárske výpočty a štatistika a posledný rok už aj matematika.

12.Aké sú Tvoje študijné plány do budúcnosti? Akému povolaniu by si sa v budúcnosti chcela venovať?

- Po skončení strednej školy by som chcela pokračovať v štúdiu stavebného manažmentu na Technickej univerzite v Košiciach.

13.Čo by si chcela odkázať teenagerom, ktorí sa venujú resp. chcú venovať nejakému športu?

- Pre študenta, ktorý strávi sedením v škole sedem hodín denne, je akýkoľvek pohyb istým spôsobom relaxu a pre mňa je môj šport aj únikom od reality a odburávačom stresu.

Za interview Veronike ďakuje a veľa úspechov v športovom , ale aj v osobnom živote jej želá

Mgr. Jaroslav Lipták a redakcia NOA.

Fotografie vo fotogalérii NOA:

http://noa.bart.sk/page.php?sekcia=fotogaleria&id=300

Jaroslav Lipták

Jaroslav Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Minds are like parachutes. They only function when they are open. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu